Dæckfråga
Hoppas någon av er skulle kunna hjælpa mej med en fråga som jag har.
Har nu køpt nya dæck till min 11a (Goodrich 295/75 16) och min dæckverkstad har problem att få fram slangar til dom, det står i instruktionsboken att det skall anvændas dæck med slang, så nu frågar jag går det att ha slangløst på orginal fælgar,eller hur gjør ni?

Om du har bra fälgar (ej rost inuti) så kanske det går att köra slanglöst men jag skulle inte rekommendera det om du ska köra i skogen. Jag tror att det finns slangar att köpa på diverse skrotar. Kolla med Terrängaxel i Göteborg, RJ skog och Jordbruksservice i Nässjö eller Altyco Parts i Huddinge.
Tack Calle før ett bra svar,skall kolla upp det du skrev.
Ær det någon som kør slangfritt?
Jag monterade mina nya däck idam utan slang. Klart att de funkar utan slang. Kanske inte ska åka med bara några hg i däcken. Men 0,5 kg e ju inga problem med mina däck.

Det fungerar väldigt bra att köra slanglöst. jag kör med mina i skogen med 3hg i men då har jag ju förståss däckslås.
tel till Altyco parts 08-707 90 45

JAg kör utan slangar ingaproblem. Däckverkstan (euromaster )sa att det inte behövdesnågra men ville jag ha så haddedom slangar de mena att 9.00-16 slangar skulle funka (slang till traktorframdäck) fins tex här http://www.centraltyre.com/uploads/20071.pdf
…blir det kris så jag beg. slangar till Tgb.
Tack alla før svar og tips!
MVH.Kenneth