Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettteknik
Läst 1176 ggr
lars335
0

ombyggnader tgb11

Hej !

Har ngn en lista eller motsv på vilka modifieringar/ombyggnader som är genomförda på tgb11 under åren?

:) Lars-Åke

Pizza_DUDE
0

Tja.. Nu på sistone byts alla strålkastare ut mot H4.. Laddningsrelät har blivit utbytt för ett antal år sen.. Tror chokereglagt har flyttats ner bredvid handbromsen, vid motorluckan, men läste nånstans att det bara var aluzink bilarna.. Osäker på den pucken..

robban.f
0

Stämmer med chokreglaget. Jag har AluZink och det sitter vid handbromsen.

Var det något speciellt att tänka på när du bytte till H4-lampor ?

Var köpte du strålkastare ? Artikelnummer ? Är det till Volvo164 man skall ha ?

Behöver man byta några kablar ?

Klabbe
0

Jag har bytt strålkastare på mina bilar köpte på  Biltema  till volvo 140 kostar 98 kr. De tog in vatten i början men efter lite behandling med silikon så funkar det utmärkt.

robban.f
0

Var tog dom in vatten ? Var glaset inte riktigt tätt ? Är det någon på forumet som har Bosch Artikelnummer på "riktig" insats ? Jag vet att det sitter HELLA på TGB, men det skall finnas en BOSCH till 140 ?

Klabbe
0

De tog in vatten runtglaset. fördelen med dessa är priset ingen katastrof när man kör sönder lysena vilket händer. Mekonomen har Bosch strålkastare.

B1n4ry
0

Min TGB11 är inte AluZink men har ändå chokereglaget nerflyttat till precis framför motorluckan.

//B1n4ry

Pizza_DUDE
0

Jag har också bytt till Biltemas insatser, och de funkar skitbra.. Jag fick klippa sönder den där gummikåpan för att kunna utnyttja den befintliga kontakten, men jag har inga problem än så länge..

@6

Ja, jag ville minnas att FM flyttade choken ner dit, efterhand som den vanliga blir dålig.. Och nu vet jag att det var rätt.. :)

person
0

Alltså vad som har byggts om? En förteckning över de åtgärderna?

Jo - den har jag nog.Men på diskett.

lars335
0

kan du inte lägga ut den texten?

Det skulle vara intressant att få se allt som är gjort, det måste vara många saker på 30 år

Lars-Åke

person
0

Det blir en ganska stor fil. Bilder och specifikationer och en hel massa annat.

Skall fundera på en lösning - återkommer om jag hittar på något användbart.

lars335
0

Hej

Kan du maila mig den ?

MVH

Lars-åke

lars_ake_thidevall@hotmail.com

Anders 303
0

KAn di inte ladda upp den www.megaupload.com ????