Vinsch
Hej !
Hur har ni löst problemet med vinsch?
Har ngn provat bärgningsvinsch 1a?
Finns andra smartare lösningar ?
MVH
Lars-Åke
Hej!
Jag har en Bärgningsvinsch 1A som jag "alltid" har med mig lastad i bilen när jag åker på träffar! Några korta positiva och negativa synpunter om den:
- Den är för j-a otymplig. Två pers blir svettiga av att montera den! Hoppackad tar den upp hela bagageutrymmet i en TGB11.
- Det känns inte alls bra när man kör med den påmonterad. Bilen blir framtung och hela paketet gungar betänktligt. Sliter säkert en del på materielt.
+ Den är rejält stark! (Jämfört med en el-vinsch med motsvarande märklast så känns det som att den orkar mycket mer!)
+ Den funkar även om bilens motor lagt av.
+ Den är cool! Dra igång den och du blir definitivt träffens medelpunkt!
+ Den är "rätt"! En militärbil bärgas på militärvis! En fjollig Warn leksak med kromade detaljer gör sig inte på en grönbil.
Kolla min hemsida för lite bilder: www.mohr.se
Jag funderar på att köpa en handjagad wirevinsch typ Tirfor och ha som "enklare" komplement vid mindre fastkörningar.
//B1N4RY
Handjagat känns helt rätt som komplement.
Stilenligt.
Och driftsäkert.
Fy vad stor bärgningsvinschen är. B1N4RY - Vi måste träffas över en kopp kaffe så att vi kan jämföra våra leksaker. Hör av dig !
// Robban
Robban: Det vore kul! Jag har rätt mycket att göra några dagar nu bara men i helgen eller nästa veckan kanske?
Var det förresten någon av era bilar som stog parkerad borta på Söderforsgatan på Trandared häromdagen? =)
//B1N4RY
Hej Vill gärna ha lösningar !!!
alla ideer mottages tacksamt.
MVH Lars

Jag har orginal vinsch på min 303a och på 1111an har jag monterat en orginal vinsch bilder. Innan jag fick tag i en orginal vinsch så fundera jag på en hydraul vinsch från en lastbilskran det finns ju sånna som är ungefär lika stora, så de borde gå att montera på ungefär samma sätt som orginal vinschen.