Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettköp-sälj
Läst 2700 ggr
Radarjoe
0

KöpesVolvo Valp 903

Hej alla!

Jag letar efter en Volvo Valp 903 (gärna radio varianten) för renovering till orginalskick.

Det finns många 903:0r till salu men de flesta är förstärda genom ombygge.

Har någon ideer eller tips?

Gjorde lumpen 1977 och 903:an var det första förarbeviset jag fick. Så det är väl en liten nostalgitripp.

Lars

Seglarn
0

Hör av dig till mig. Jag har en original. Kan diskutera en ev förs. Finns på bild på min sida. Den är inte billig men har mycket godis, skogsbrandkärra regad, nytt kapell + ett nytt i reserv, original helt ny Luforanläggning, extra avgassystem medföljer mm.

esa2000
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Det bästa du kan göra är väl att köpa en som är "modifierad" och återställa den i orginalskick. Det finns ganska många exemplar som är lätta att återställa till orginalskick, då de vanligtvis bara brukar ha fått annan lack, andra stolar eller liknande. Sen avgör väl dina resurser hur pass förstört fordon du vill ta dig an. Det är fortfarande lätt att få tag på delar till valpen.

Du slår ju två flugor i en smäll så att säga - du räddar ett exemplar till eftervärlden och får nöjet att renovera :) 

Bifogar blid på min förra 903:a, som var ett nöje att renovera. Nu tyvärr såld :/

Lycka till!

Radarjoe
0

Hej Esa2000,

Ser ut att vara en riktigt fin Valp du har.

En bra tanke du har att rädda en Valp till eftervärlden.

Har ganska bra möjligheter och kontakter för att kunna renovera en Valp. Jobbade tidigare i försvaret i 10 år. Många vänner kvar på Miloverkstaden hihi…
Just nu håller jag på men en gammal Jawa 350 MC som jag totalrenovear till orginal med vinterskidor och allt…

Svorsken
0

Vad spännande Radarjoe

Det är inte många som har sett bil på en MC m skidor, så jag kunne inte låta bli och skissera ideen.

Men den gången fans inte saltade vägar

Radarjoe
0

Kul bild…

Sist jag körde kronans mc 258 med skidor på repövning -86 så slutade det på sjukhuset i 3 veckor med brutna revben o punkterad lunga. Men fick 4000 kr som plåster på såren,,, fan man kan ju bli rik på att vurpa med kronans mc…

Men nu skulle jag gärna vilja hitta en valp 9033….

Lars

esa2000
0

Ok, har du såna förutsättningar verkar det som om problemet ligger i att hitta en bil. När pengar finns (är student nu) kommer jag också att försöka hitta mig en 9033.

Ibland dyker det upp intressanta objekt, gäller väl att hålla ögonen öppna och ha tur. 

Hade tyvärr inga pengar då denna dök upp, men den verkade perfekt. Men det kommer väl fler tillfällen. :)