Skrap i växellådan
Räknar kuggen när jag ska lägga i backen på min 903:a, nån som varit ute för nåt dylikt :) justering kanske

Ha r i bland upplevt liknande problem med kall vexllåda. brukar hjälpa för mig att trampa ner kopplingen en gång till. fast det kan ju kanske vara så att den inte kopplar ur ordentligt och på så vs kuggar lite. kolla att du får fullt slah på kopplinsslaven vin nedtryckt pedal.

Stödlagret kanske kärvar lite…drar med sig axeln trots att man kopplat.
Ok hur fixar man lättast detta då? :)

Kontrolera att slaget inte skiljer sig om du trampar en gång respektive två gånger. om det gör det så Lufta kopplingscylindern.

Det kan också vara lite mer jobb , lammelen kan gå för kärvt på ingående axeln, då sudar lammele i svänghjulet som vill vrida runt ingående axel ,som bore stå näst intliobelastat.nu vet inte jag om valpar har kullager i sväng hjulet för ingående axel , men byt alltid det vid nån form av rep, när kopplingen är borta. En bilig för säkring mot skorande växlar.
Dogge

Jo då det sitter ett litet kullager i svänghjulet och det ska man absolut byta när man byter koppling.. och köåa ett riktigt lager bör man också inte ett kina lager …

Kullager i svänghjulet = stödlager 
Varför är det så svårt att få i backen och 1:an växel, inga problem när motorn inte går……… kopplingen känns ju ok.

Hur käns växelspaken? det sitter en liten fjäder i locket på växel lådan som skall hålla växelföraren i rätt läge när man går över från växel till neutral och sedan lägga i backen om växelföraren inte är rätt så förs inte lådan riktigt i friläge och då blir det problem med att få i backen det kan beskrivas som att man nästan har en växel i samtidigt som backen skall i och då får man två motsatser till varandra och det låter illa i lådan, den behöver inte dra på friläge men den ( dom) gaffeln som styr växlarna framåt är inte helt tillbaka dragen och det stör backväxeldrevet
mvh VALP3314