Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 1513 ggr
surhal
0

Automatlåda

håller på med att plocka ner automatlåda från min  142;a å tänkte spara den om ja nu kommer att köpa mig en valp av något slag,,,

så ja tänkte höra bara om det fungerar med en sådan automat låda i valpen ?? är som sagt ny innom detta ämne Generad men bra att veta om ja borde behålla eller slänga lådan !

MVH // surhal

TESSiER
0

Den passar i alla fall inte direkt. Det är inte en axel med splines på utgående som passar i fördelningslådan. Har även för mig att den är för lång. Tror inte att det är någon idé att spara på den för att montera i valpen.

putte
0

Klart att den ÄR jätte bra att spara för ev automat bygge till en Valp. Själv så har jag en adepter liggandes till en valp med 140 låda (BW35). Råkade köpa fel adepter. För jag skulle ha en till en BW55 låda som sitter i en tex 240 3stegs lådan. Har ju monterat i en B23 GLT motor i min VALP som ska kompleteras med en automat.

surhal
0

okey men om lådan är för lång hur gör du me adaptern då  ?? 

som tessier nämde ?

TESSiER
0

Flytta fram motorn :)

putte
0

Nopp… Inte flytta fram motorn mera. Utan dom flyttar växellådsbalken bakåt ca 12-15 cm. Samt att man får ändra på längderna på kardanerna. Adepptern monterar man fast i lådans 4a st bakre skruvar som är till struten. Sen får man modda drevet som går in i fördelningslådan. Flytta över splinesen från främre delan av 140 kardanen, till in i drevat. Svarva å svetsa typ. Så den måste man ju spara för att det ska kunna gå att montera i automat i Valpen.

surhal
0

okey okey,.,,tack för svaren,.,men kommer ni på nått annat så äre väll bara te å skriva här tycker ja ;)  bra med lite grund info om  drivlinan mm  // kim

Furiren
0

men?….

hur gör ni med fördelnings lådan???