bromslampa 202
bromslampan lyser i min 202a den har stått ett tag så vet ej om det är något som hängt sig. tacksam för tips och råd om det är någon som vet om något "vanligt" fel.
Kolla med att blåsa rent det lilla luftningshålet som finns i "korken" till huvudbromscylinderns oljebehållare. Om det är skitig byggs det upp tryck med just detta symptom. Det finns förstås andra möjligheter men detta är enkelt och gratis. Tryckluft om du har är bäst.
Har de löst sej?
Vet inte om den kan varna för lågt vakum i bromsservon. Bara en ide.
För du menar väl inte bromsljuset? För den går ju på en bromsljuskontakt vid pedalstället. Skillnad mot dom gammla "VALPARNA" som manövreras av bromstrycket med kontakt monterad på bromsledningen Då kan problemet uppstå som näms av "person".
Har inte alla 202or de nya bromsarna med servo och bromskontakt monterad vid pedalerna?
jo det sitter en kontakt till bromsljuset vid pedalstället. men det är kontrollampan som lyser. jag ska kolla det ni tipsar om. jag har rivit bort bromsarna fram och beställt nya packningar till kolvarna. backarna och trummorna är son nya. 
Sorry - jag var totalt ute och cyklade - och utan bromsar tilloch med.
Glöm mitt inlägg vad gäller 202-an men om någon 3314-valpist känner igen symptomet så hjälpte det i alla fall på en av de gammelvalpar som jag pysslat med.
F´låt 
Klart att de du skrev om 3314 stämmer. För de uppbyggda trycket kan ligga kvar i systemet som inkluderar bromsljuskontakten. Förstår ditt/din tankesätt/erfarenhet.
Jepp - kul när vi kan reda upp missförstånd 
Pelle

Bromslampan lyser om det är för stor tryckskillnad mellan de olika bromskretsarna. Den fortsätter också att lysa efter att trycket är likt om man inte nollställer givaren som sitter på väggen under hög/låg växelspaken. Ett annat möjligt problem är att brytaren till handbromsen har hängt sig i intryckt läge.
Mvh Alexander

annars är ju en ide' att försöka minnas tillbaka, -har du tryckt ner bromspedalen "onormalt" långt ner någon gång? -i så fall kan det ju vara den där brytaren som gör att just lampan lyser för att du har för lite bromsvätska/läckage…-det går att återställa, den kontakten sitter vid pedalstället on jag förstått det rätt….?
tack för alla tips ska kolla i helgen mvh anders