Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 3192 ggr
svanis
0

Framhjulslager sökes

Finns det någon i detta land som har ett eller två framhjulslager liggande ?

helst med ytterring ,pasande valp 903

otät packbox=vatten=rost=havererat lager.

valpen vill komma ut i skogen.

preusvarg
0

altycoparts har det oslagbart bästa priserna på sådana lager.

preusvarg
0

jag tror att jag har några stycken begangnade annars om det är skralt i plånboken.. men dom e ju inte purfärska.

danneape
0

Kolla även laplander.nu

//Danne

svanis
0

altyco har slut för tillfället och att ta hem från norge är ingen bra ide p.g.a frakt och tullar o.s.v. det blir fruktansvärt dyrt.

Skralt i plånboken är det just nu ! har kostat på valpen flera tusen på sista tiden.

färg , koppling, däck, bromsar, fjädrar, oljor, packningar mm

och så händer detta! just nu när säsongen börjar.

Svanis

preusvarg
0

aj aj aj.. ja så e det i bland. jag kan kolla mina begangnade lager åt dig i helgen om det kan vara något av dom som är andvändbart.. allt hänger ju på hur du ska andvända din valp ju.

jag kan få fram nya hjullager också men dom kostar säkert 1800kr/st med dom "dåliga"kanaler jag har.. maskintillbehörs sidan. Och där är dom udda jag vet för jag har jagat för egen räkning tidigare och det slutade med att jag köppte av altyco. jag tror att det ska finnas en annan kille i göteborgstrakten som också handlar med valpgrejer. har dålig kläm på vad hans firma heter men han har jobbat tillsammans med Stefan på Altyco tidigare. sedan finns ju chansen att Terängaxel har också kolla där han finns ju i göteborg i alla fall.. du får googla på terängaxel.. men jag kan som sagt kolla mina begade lager. och dom får du för fraktkostnaden i så fall. *L*

svanis
0

Tack för tippset ! 1600:- st. har jag hittat för beställning.

Dyrt som attan.

är dina inte helt slut så kanske dessa går att skimsa in ?

Kolla skicket på dina så hörs vi.

TESSiER
0

Om dom är billiga i Norge så tycker jag att du ska ta och prata lite med trond om frakt mm.  så ska du se att det förmodligen löser sig lite snyggt.

sos
0

Bra idé -även Trond måste ju kunna skicka "presenter" i paket som privatperson…

Har någon mätt dimensionerna…är det tum-lager? det borde ju gå att hitta ur SKF "standard" sortiment… eller ?

Även packboxar/zimmerringar (eller hur det nu stavas) finns ju i en uppsjö "standard" dimensioner…

putte
0

Det är tum lager.

danneape
0

Trond är även i sverige ganska ofta så han kan kanske skicka lager när han är över gränsen,,

eller nästa helg kan han ta med dem till bjurbäcken så kan jag skicka dem på måndagen,

//Danne

preusvarg
0

lagren är av "special" dimention å går inte att hitta hos din lokale SKF terförsäljare det kan jag garantera till 99.9% jag jobar med industrilager och har tillgång till ett så kallat intranet där många av världens kulagerleverantörermhar sitt lager av lager upplaggt. jag har även haft kontakt med stefan tyllner på Altyco. han vet också att det är problem att hitta dom till vettiga priser. man kan låta tillverka dom men då krävs att man beställer 1000st och det är inte många som vill ha så många lager på hyllan…. spec som domändå trotts antalet blir förhållandevis dyra. ett lager till ex Dana 44 som sitter på Jeep kostar motsvarnde 600kr/st ut till kund. däremot Radialtätningarna (kärt barn har många namn) finns ofta att köpa över disk på maskindels leverantöre typ jacking AB ligger i bagarmossen.. tel- 08-600 05 60 fråga efter en kille som heter edqvist han vet vad det handlar om. För det är jag *L* .. men se till att ha axel dimentioner redo så kan jag ta hem rätt grejer å till Volvo polare så fixar jag bra priser. jag kan skicka mot kontantkvitto också. däremot så är det problem med tätningen som sitter vid joket den är special och kan köpas enklast på Altyco.

preusvarg
0

är det fortfarande intressant ed framhjulslagern så kan jag kolla.

svanis
0

Tack alla för tippsen och all information jag fått, detta värmer verkligen. stort tack till alla som ställer upp i nöden.

Jag har fått tag i nya lager för 800:- st  det kan jag leva med eftersom jag får dessa efter helgen,,,nästa vecka.

Packboxen har jag redan fått och beställdes från Altyco, endast 24 timmars leveranstid tydligen.

Den dyraste leverantören skulla ha 1800: för lagret, och dettta fanns dessutom inte hemma.

preusvarg: Tack! men jag sätter nog i nya lager denna gång för säkerhets skull så slipper jag göra om jobbet  med detta framhjul i alla fall.

Här är lite data om framhjulslagret:

Framhjulslager Volvo 903

Innerring med rullst 44,45x18,258 mm

Skf K-L-102849

Volvo 181312

Ytterring Dy 73,025x15,083 mm

Skf K-L- 102810

Volvo 181311

Tätningsring Packbox

Volvo- 191035

Volvo håller fotfarande på reservdelar till valpen för försvarets räkning, så den vägen funkade inte. Enligt Volvo lastvagnar.

hotrod
0

hej har du / ni testat på miloverkstan   jag köpte hela min pv jeep där i delar för ett gäng år sen   forsatte sen köpa lager på samma ställe   och kardan axlar m.m  har en ny Pv jeep ram liggande  om någ behöver   fick tillslut ett eget kundnr…..

svanis
0

Var ligger den miloverkstan ? det finns ju inte så många kvar.

Där jag bor har 2 regementen i närheten lagts ned.

hotrod
0

ja det finns inte många kvar  detta va för 7-8 år sen  men i kungsängen vet jag att en milo finns kvar 

sist jag va inne o rotade i min axel å drabbades tok dyra lager så bestämde jag mig för att ändra lagerlägena till mm lager men köpte från milo      det kan vara värt att pröva milo

preusvarg
0

Var hittade du dina lager för 800kr/st? var det någon som hadde liggandes eller var det en firma? om det var en firma så ska jag köpa direkt de e ju bra å ha på hyllan ju *L* jag har mina beggade kvar om du inte behöver dom. man vet aldrig när det behövs så man kan få i hopp grejerna till nån körning eller så *L*

svanis
0

Preusvarg: Det var du som tippsade , Terängaxel i Göteborg.

preusvarg
0

*L* å fan.. så han har så bra priser.. det var mer av en chansning än ett konkret tipps *L* men det verkar ju som det trotts allt var ett bra tipps då . hoppas det går bra för dig nu med dina framhjulslager. som jag skrev tidigare det är inte fel att lägga sig på ett eget lager med lager. för dom kan vara knepiga att få tag i . Åtminstonne med dom kanalerna jag har.

om du ska ha tag i "vanliga" (Jag kan ju få tag i framhjulslager också men dom e som sagt dyra tyvärr) lager till andra ställen på valpen så hör av dig så ska vi se vad vi kan göra. man försöker ju hjälpa sina valp bröder å systrar så gott det går *L*