Förvaring
En av anledningarna till att jag inte fått "tummen ur" är att jag saknar förvaringsplats. Mitt tilltänkta garage som skall levereras om en månad har portar som är 2.10 höga. Därav att jag funderar på att föravara eventuell inköpt valp/tgb11 utomhus. Vad händer med en kapellvalp som står ute i ur och skur ? En AluZn TGB11 bör väl i så fall klara sig bättre. Eller ?
Försök hålla den ren så att inte rost får fäste. Häng en presenning över så att det inte regnar mer än nödvändigt på den.
Vänliga hälsningar
Niklas

Kapellvalparna kommer garanterat att försvinna om den står ute i blå hallen utan skydd, vatten rinner in överallt, det verkar så på min iaf
När jag köpte den så var bakrutan dessutom trasig och golvet hadde börjat försvinna.
11-bilarna borde hålla sig torrare men det är ju så som med alla bilar att de mår bäst av att åtminstone stå under ett tak. Köpte iofs en sugga för många år sedan som stått ute på en åker i 10-15 år den stod luftigt och inga träd i nära, den var riktigt bra i plåten och allt annat, ingen rost inget mögel 
En pressenning löser det hela enkelt men den måste ligga luftigt för att slippa kondens
Kolla hur båtägare löser vinterförvaringsproblem på många finurliga sätt. Lösningarna är många - anpassas av tillgång och efterfrågan….
Man vill ju bilen på hemmaplan. Jag kommer nog att framför allt använda den på vintern för jakt. Så en TGB11 med ny kaross bör alltså klara sig om man kan hålla fukten borta ? En kapellvalp är uteslutet ? En HT-valp rostar bort ?
Borde man inte kunna köpa en stor jäkla presenning att lägga över 11an för att hålla regn o vind borta? Jag har funderat på det några gånger, men inte hittat nån bra storlek.. Nån som vet nåt om det får gärna höra av sig.. :)

Presenning fungerar nog bra…men skaffa några plankor att lägga ovanpå bilen…man måste få en luftspalt mellan presenning och bilen annars kommer ytrosten att jubla…
använd halv fylda 5 litres dunkar att hålla pressen på plats med lika många på varje sida se till att det fins en luft spalt under och låt dunkarna hänga en liten bit från marken så förvarar vi som har gamla träbåtar dom över vintern då sparas pressen lite bättre från slitage och det fins möjighet för eventuel kondens på pressen att vädras ut det är almän standard i båt hamnen där jag har min båt och funkar utmärkt se bara till att skotta runt dunkarna i mellen åt så dom ej fryser fast i marken mvh hasse
Okej, låter ju klockrent! :)
Nu måste man bara hitta en fet presenning.. :)
det går aldeles utmärkt med flera pressar lägg dom med ca 1 till 1,5 meters övelägg dunkarna håller dom på plats efter dom tillåter pressarna att följa med lite med vinden men det skall mycke till för att dom skall blåsa bort helt
Jag tänkte istället ta o köpa fyra kättingar och sätta en karbinhake i varje ände, och haka fast den ena i presenningen och fästa den andra runt axeln, eller nåt sånt.. Där kan inte vara för mycket "fladder" på presenningen för jag har en annan bil på ena sidan om min, och han blir nog sur om den står o slår mot hans bil när det blåser.. :)
ja det tror jag säkert men köp inte billiga lättviktpressar för dom går ganska fort sönder när man förankrar dom i något stumt ett par blåsiga dar kan vara slutet för dom har själv jort så men det gick inte ioförsig ligger ju båt hamnen vid sjön och vinden kan få bra fart där

Dunkar som vikt låter ju perfekt, har själv använt elastiska stroppar men de brukar bli uttänjda och stumma av köld (+ att de brukar lånas av andra)…sedan brukar ju snön vara ett problem…om man skall förvara en längre tid så bygg upp en "nock" i mitten så det blir lut…en presenning är mycket hal och snön halkar av.
#13 Dunkar som vikt låter ju perfekt,
Och fyller man dem med någon lustig vätska så är det mycket roligare att åka och skotta då och då -
ursäkta - off topic
*dunkar skallen i skrivbordet, men det hjälpte inte*

Man kunde ju samla ett gäng likasinnade och samlas för snöskottning och kontroll av dunkar…eller hur "person"
Synd att Sverige är så avlångt…ibland.
ja mina dunkar är inköpta på en afför med tvivelaktiga produter för vintilverkning brevid dom stora socker paketen
ett tips när man bygger någon slags ställning för avrinning är att klippa av bottern på pet flaskor och fästa i alla ändar och på ev nok då miskas risken för genom nötning av pressen och dom håller lite längre