Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-ej-valprelaterat
Läst 1869 ggr
TESSiER
0

Fy fan.

Så blev man bestulen på sitt en vecka gamla batteri i 903:an. Blir så jävla less på ungjävlarna som stryker runt här på nätterna!

Nu är det krig! Första tanken var färgampuller strategiskt placerade, men det blir så jobigt att städa sen. Så det blev 3-fas kabel till bilen, 2st asfeta gamla hederliga 3-fas tutor ifrån stortraversen på ett stålverk (en i vardera balja längst bak) och ett litet relä. Nästa jävel som kopplar bort batteriet….

leo-
0

varför tutor koppla trefasen till karossen iställetSkrattande

roadkill
0

Kompisen fick sina extraljus stulna. Han skruvade dit nya med så många muttrar som skruvarna klarade. Mellan varje mutter träddes ett litet snyggt rakblad. Man kunde följa spåren i snön… Kanske ett du kan komma på något sätt att skruva fast ditt batteri?

TESSiER
0

Problemet är ju bara om ungjävlarna skvallrar för mamma. Då blir det så jävla surt, polisanmälningar och skit. Du vet, man får inte försvara sin egendom i sverige….

Lynghaug
0

Sätt ett litet klistermärke som varnar för strömförande bil eller "vassa" muttrar.

leo-
0

ta en gammal mobil och ett kontantkort (nokia) vet inte hur eriksson ser ut, Dela denna och ta bort knappsatsen. ta även ut brickan som kopplar ihop punkten med ringen på ringtangenten

löd dit två kablar  en från ringen och en från punkten koppla dessa till ett slutande relä, slutligen ring hem till dig själv och lägg på.slut kablarna 1 gång . Lägg hela härligheten med en billaddare under panelen och montera kontakter på dörrarna som aktiverar relät och tutor

enkelt och billigt larm som går att spåra och man hör tjyvarna 

dom flesta av oss har ju ett par gamla mobiler liggarne av utgången modell. funkar även med kameramobil så att man ser vem man ska bråka med när man möter dom på stan.

tråkigt nog  bara en funktion åt gången kamera eller telefon

TESSiER
0

Har inga dörrar ;) men en ir i taket och tyst larm med baseballträet som attitydsjusterare. Men telefonideén är bra. En annan lösning är att använda dom billiga PMR radioapparaterna som finns på typ alla affärer. Dom räcker iaf typ 1 kilometer.

Men med dom tutorna jag kastade i så behövs ingen uppringning :)) Grannarna lär få psykbryt på mig…. Funderade ett tag på att införskaffa ett par sådana till valpen: http://www.hornblasters.com/products/details.php?item=NAK55G40 

En sån i skåpet och den jäveln som vågar sticka in huvudet lär få byta fillingar och renovera trumhinnorna… 152db :D

Fredrik S
0

Den här kanske går att modifiera för att passa dina syften..

http://www.cnn.com/WORLD/africa/9812/11/flame.thrower.car/index.html

leo-
0

Då tycker jag att det hade varit bättre med militärens larmminor dels för att det är ju en svensk militärbil och dels för att dom utlöses med tråd. Sätt två st i taket mellan stolarna riktade mot dörrarna spånn tråden till dörren och tjyven varken ser eller hör på ett tag

TESSiER
0

Någon som har ett par larmminor över?

leo-
0

känner du ingen som gör lumpen????

gusten
0

Bra idé med larmminor. Tänk bara på att det finns en risk för brand med alla gnistor som yr omkring. Annars att koppla ett batteri till karossen verkar ju vara en bra idé. Du kan alltid förklara att du kopplat fel av misstag på något sätt. Jag bara väntar på att grann-ungarna ska komma i moppeålder och slanga bensin. Men 98 + kalium tillsats kanske inte funkar bra i en tvåtaktare? Därav mitt tidigare inlägg med låsbart tanklock. Apropå minor. Det finns en fordonsmina 13 (24 kg) också. Men då finns det inte så mycket kvar av något alls efter att den briserat. Den skickar stålkulor i ett antal hundra meter lite vida omkring. Det vore ju synd på bilen. /GustenHemlis

TESSiER
0

Jag har typ 2 kilo blixtljuspulver liggandes i garaget och ett knippe eltändare, så ja. tanken har slagit mig att spränga skiten och plocka på försäkringen. "Jävla vandalungar, jag har skällt på dom tidigare för att dom varit här och snokat och vad gör dom? Spränger bilen för mig och sig själva till på köpet!" Undras om det skulle hålla i rätten?
 Nä, skämtåsido, vad i helvete ska man göra för att få ha sina saker ifred utan att själv bli anmäld? Smeta in bilen med grafitfett? Då blir dom bara retade och börjar förstöra istället. Samma sak gäller ungarnas leksaker. Hur fan förklarar man för en tvååring att någon har trashat hans trehjuling? Kul uppväxt att hitta sin älskade trehjuling i småbitar på allmänningen brevid huset. Måste man låsa in allt? Alternativt göra om huset till något jävla fängelse med stängsel och taggtråd. Kanske är tur att man inte kommer på dom som håller på för jag vet att jag kommer att slå tills det slutar röra på sig.

Svorsken
0

Jag känner med dig. Det är ju int många kronor det står om. Vem är i behov av att måste stjäla et batteri.

Under kalda kriget hade NATO en strategi vid atack som kallades "Flexible response". Många här tycker i detta fall att det är rätt att använda "power". Ender och då kan det vara en ide at göra en mentall fälla. Titta på denna videon, och fundera på om du kan få till nogot som det. Att leta efter dom som har stjulet tycker jag är fånyttes. Dom har batterier nu , och dom kommer inte tilbaka för att få ett till.

http://youtube.com/watch?v=f76kthqUOUc

TESSiER
0

Näe, om dom är smarta kommer dom inte tillbaka. Men i detta fall tror jag att det är puckon och gratis är gott så varför inte hämta ett till kompisen med när den dumma gubben stoppat i ett nytt.

Men fortfarande ser jag ett stort problem i det hela. Om du skadar någon annan, även om dom uppenbart gör intrång alternativt begår ett brott, så kommer dina handlingar att bedömmas och om det anses att du brukat övervåld, frihetsberövat eller olagligen nyttjat någon form av vapen (stekpanna, stora bachon, domkraften eller vad som råkade finnas närmast tillhands) så kommer du att straffas för detta. Även om det kan finnas förmildrande omständigheter,såsom hot mm.

Ja, den såg jag på tv. Har inget ljud till datorn men visst var det "uppsamling" av efterlysta, typ?

Svedis
0

Till min MC har jag larm. Det är en dosa stor som ett cigarettpaket med inbyggt batteri. Om man kopplar bort batteriet, så tjuter den utav tusan. Koppla en sådan över batteriet så kanske det avskräcker??

/SCool

Svorsken
0

Tyvärr går det nog inte med  nödverge paragrafen  i detta fall.

Om du gör nogot som skadar vill nok dommaren titta på fallet som planerad/överlagt  och då får du lagens strengaste straff. Tjuven tycks det synd om och tildelas ressursser til rehab.

Om du anmälder det så kan jag nästan garantera at polisen puttar det i cirkelarkivet och sejer at dom har inte ressursser.

Tydligen är detta nogon som observerar ditt fordon och dig jämnt, Jag vet ju inte hur du bor och parkerar.  Om du vil ha tak på dom så tror jag du måste fresta dom på nåt vis. Et bete som är godt synlig. Men först måste du ju ha garden på plats.   Och inte mindst vad gör du när du har dom före dig.

Det fins ju olika rörelsesensorar som gir lyd, ljus etc, och dom måste inte nödvendigtvis varna dom som kommer men hellre dig i stugan.

Det fins ju gamla rävesaxar i bruktaffärer och dom är inte lett att observera i mörkret.  Men vad gör nu du med en begagnad sko i byte?

Annars kommer du nog att uroa dig över lång tid.  
Håppas du lukkas få slut på det.

leo-
0

En sak som är bra annars är att göra det svårt för dom alltså typ att sätta batteriet i en box som är sluten med ett tjugotal skruvar och sedan fastskruvad i bilen. Dubbla tändningslås är väldigt bra I en av mina Amazoner hade jag låset på rattstången medans originalet satt i panelen med en bricka över vid ett stöldförsök så joxade dom med panellåset utan resultat så bilen gick att starta med nyckeln dan efter (dom blev nog sura eftersom dom tömde brandsläckaren i skuffen)

Samma med fast bilstereo dom brukar jag fästa med extra hålband i torpeden och det gör att dom bryter sönder stereon +att tjuven går tomhänt därifrån och jag säger hellre det än att den säljs för diverse rusmedel bla

TESSiER
0

Jag ska byta ut traverstutorna så fort någon jävel har provat dom mitt i natten. Efter det blir det en IR i taket, extra batteri och en blandad kompott av överblivna sirener och brandlarmsklockor från tiden när jag jobbade på securitas larm :) Blir nog en intressant "ljudbild" av dom tillsammans. Men först, ska någon skita ner sig av det som är monterat idag. Och nerskiten blir man, tom jag reagerade när jag provade själv. Lirka på batterikontakten och plupp åker den av vilket resulterar i ett diskret missljud i bakänden på bilen.:D

roadkill
0

Borde gå att fixa en kamera som tar bild oxå… Den vore trevlig att lägga upp här så man får se dem "baja i brallan"… Glad

Lycka till…

danneape
0

På hobbex eller om det var mannen i insjön hade de för många år sedan en byggsats som hette lapplisornas mardröm som bestod av en transformator och en elektronikbox so i praktiken var ett elstängsel att koppla till torkarna,,Skrattande har för mig att det även stod i reklamen att det INTE var lagligt att montera på bilen,,,, undrar om någon testade?

Kanske fortfarande finns till salu,,,

10000 volt är ju skönt i dörrhandtaget,, Cool

//Danne

wodger
0

Inte meningen att låta som världens tråkiga skit……

Men mot dumhet kämpar även gudar förgäves..

Med dumhet menas tjuvar. 

Det finns inget bot. Man kan bara göra så gott man kan.

Vet en kille som lessnade på att dom snodde diesel från hans grusbil. Han svetsade hylsa som täckte över tanklocket när flaket var nere. Jättebra tyckte han….tills ungarna knacka sönder den fina tanken……
Va jag menar med min historia är att det inte är nån ide….dom jävlarna tar dig ändå.

Ursäkta……….

TESSiER
0

Såja! En liten seger vanns igår natt vid 3-tiden! Jag blev väckt av ett jävla oväsen. Vad i helete är det som låter? Ja, just ja. Bäst att kila ut och tysta oljudet innan grannarna ringer polisen. Hoppas ingen granne fattade vad oljudet kom ifrån, för om så är fallet är dom nog lite griniga nu. Lite synd att jag inte fick se reaktionen på den jävlen som släppte på jordkabeln till batteriet. Jag blev även en ringnyckel rikare på kuppen :))

#21  Hahaha, uj vad jag hade blivit förbannad! Uppenbarligen är det enda som hjälper att ta dom på bar gärning och knacka vett i skallen på dom. Ja visst är det tråkigt, om dom inte får vad dom vill ha så slår dom sönder något istället.

Jag har en fin historia jag med: 

En kompis klev upp på natten för att ta ett glas vatten. Av någon anledning så sneglade han ut på bilparkeringen och såg där två individer som fepplade med en bil. Kikade lite nogrannare och, vafan! det är ju min bil. På med brallorna och ut på parkeringen fort som satan. Dom ser att han kommer älgande och springer naturligtvis. Han som låg i bilen fick lite dålig start, kan man säga så han blir ifattsprungen med en hel jävla massa stryk som resultat. Kompisen avslutade med meningen: "Ser jag dig igen så får du stryk! Och ser jag dig en gång till så får du ännu mera stryk!"

Han har aldrig träffat personen igen :)

wodger
0

Va gott att det funka med bauta-tutan! Hur du hade kopplat fattar jag ännu inte men det får vi låta vara för denna gång…..

=)

TESSiER
0

Fallande relä direkt på batteriet. Och när man släpper spänningen till reläet… *honk*

motornisse55
0

Du får annars smeta in bilen med vapenfett, så syns det sen på kläderna var de varit=)