valp sökes 903b eller c202
Hej hej, är ute efter valp som sagt, gärna c202…
Betalar efter skick men dock inte över 20000:-
C303 är också intressant men det kanske inte är så många som vill släppa för 20000:-
mvh joahnnes
Hejsan!
Kolla Blocket, Örebro län idag. Finns en hyfsad 903 69:a till försäljn.
VÄNTA TILL AKUTION I KARLSTAD 22 APRIL DE FÅR DU SÄKERT TGB.11 FÖR 20000KR MEN MAN VET JU ALDRIG DE KAN JU BLI DYRARE ?
MVH DEFENDER

Hmm, finns det nån info om auktionen i karlstad. Hur många/vilka fordon som säljs ut??
mvh johannes

Har redan klippt en c202a iofs…
Men jag är fortfarande intresserad av en 303a och/eller portalaxlarna från 303an..
mvh johannes
Sökte litet via Google och fann en uppgift daterad 19/1 2006:
Nu har jag varit där o tittat.
Örsholmen Karltstad, vid Gamla Eriksson fabriken, man åker in vid MEKONOMEN
Jag ränkade lite lätt o fann c:a 100 st TGB 11
c:a 50 st vardera av TGB 13 och 20.
Stabshytter, sjuktransportbilar
Bara tre stycken pjäsbilar, dvs de med samma underdel som tgb 11.
Massor av lasbilar o släp.
Ett 50 tal bandvagnar. de med V6 från Ford
Bilarna av varierande skick, några hade gått 12000 km andra 60000 km, tittade bara i några.
Trupptransportbilarna var mest slitna, radiohytterna finare, liksom sjuktransportbilarna.

Tackar alla för tips o.s.v undrar också som sagt om portaler.. Vad för pengar är rimligt att lägga på fram och bakaxel ala c303..
Tänkte se om man kunde fjöla dit dom på 202an..
mvh johannes

Inget kul utan diffspärrar ju..

Hej igen, börjar bli sur på Volvo.. är det nån som vet var man vänder sig om man vill få godkännande angående motorbyte i bil..???
Vet att man får höja effekt med 20% och vrid med 10% utan några speciella godkännanden men med mer effektökning så….????
Har ringt volvo lastvagnar och personbilar och dom skickar mej till återförsäljare som inte vet ett skit..
Bra att veta (som kan underlätta) är om C-202 är Volvo som står för eller det Ungerska företaget som byggde dom… Nån som vet??
Har ju liksom inte tänkt mig värsta 10l V8an eller nåt sånt utan en konvertering till vw1,9tdi eller liknande..
mvh johannes
mosskryparn: Exakt vad tror du VOLVO skall svara på när det gäller vilken motor du får stoppa i vilken bil? Du tror inte att det skulle kunna vara så att SVENSK BILPROVNING eller VÄGVERKET kan ha bättre koll på vilka lagar och regler som gäller i Sverige?
Nej, rikta du din ilska och dina frågor till rätt instans så kommer det att gå mycket enklare.
För inte brukar du väl fråga din bagare om hur din köttbit skall tillredas bara för att du tänker äta bröd till köttbiten?
Ett annat bra ställe att läsa kan ju vara:
SFRO, Sveriges Fordonsbyggares Riks Organisation har gett ut en bok som handlar om vilka regler som gäller för ändrade, ombygda och specialbygda fordon. Den är helt klart läsvärd! Där står allt du behöver veta om du vill byta motor i din bil.
//B1N4RY

Ojoj, sånt här är kul.. hmm.. Fick ju faktiskt tag på en kille på Volvo till slut som hjälpte mig.. och det va ju tur att jag fick tag på honom och fick ett GODKÄNNANDE FRÅN VOLVO EFTERSOM DET ÄR DOM SOM HAR TILLVERKAT BILEN.. så måste dom också ge ett godkännande att axlar, ram o.s.v pallar med ny motor..
Vägverket och bilprovningen hade inte mer att säga än .. och hör å häpna…… ring Volvo..
Besiktning utan godkännande från honom hade inte blivit kul, inte här i Vetlanda iallafall..
Men det är ju klart att teknikern på volvo kanske inte vet vad han pratar om..
Men tack för tipset om boken.. kan vara intressant.
mvh johannes
@@ mosskryparn
2006-03-10
09:59
Har redan klippt en c202a iofs…
Men jag är fortfarande intresserad av en 303a och/eller portalaxlarna från 303an..
mvh johannes
@
Dom är hiskeligt dyra på beg. marknaden. Och svåra att få tag på - dom söks av 4WD:are över hela världen…