Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettstorvalpar-c300-serien
Läst 1956 ggr
mattias
0

HJUL

Var och hämtade mina breddade (2 tum) fälgar till tgb11;an idag. Han som svetsa ihop det sa att fälgarna var mer eller mindre ovala,så dom blev faktist bättre efter ombearbetningen .Om 2 veckor ska däcken komma,jag hade beställt 37x13x16 bogger men så ringde leverantörn och sa att dom var slut ,i samma ögonblick som dom lasta countainern.

Då var jag tvungen att ta ett snabbt beslut om någon annan dimension,då fick det bli 38,5 boggers istället.Hoppas det går bra med den saken ,ett impulsköp he he.Cool

preusvarg
0

Ja det lär bli höggt i alla fall *L*  Jag åker med 33" mudders på min. c202 jag var på g att köpa 35" men ändrade mig till 33 och det har jag inte ångrat *L* men det kommer att se fett ut med 38,5" och spec. boggers. *L*

omega24v
0

Jag köpte sex fälgar av en herre som hade tio fälgar lösa och fick löfte om att ta de sex bästa när jag snurrat på alla och kollat. Det visade sig att EN fälg av de tio var bra, resten mer eller mindre ovala, skeva, vinda osv. Det roliga med det var att fyra av fälgarna var nya och de var SÄMST.

Så att om man breddar sina fälgar är det inte fel att be den som breddar att rikta dem också, en del fälgfirmor har sån utrustning.

lunden
0

Hej!!

Har precis satt på 37/13 tums bogger på originalfälgar och då tar det i i bakkant på framdäcken vid fullt rattutslag, däcken går emot bladfjädern….  Men dom e helt enorma vad det gäller fäste och framkomlighet!!

Mvh Lasse Lunden

mattias
0

Jag har ju breddat utåt,så vi får se.Jag har läst om andra och sett på träffar jag varit på.Det ser lovande ut ,men jag får nog räkna med att modifiera lite ,verkar det som.Dom som jag har snackat med säger samtliga att det greppar grymt bra.

preusvarg
0

Jupp Bogger e grymma. fast helt värdelösa på snö. men snön e ju ganska avlägsen som det ser ut nu.. å det finns ju kedjor att ta till om det skulle vara så att man vill lufta åket på vintern. *L*

roadkill
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Boggers är oki speciellt när det är mycket lera.

Mitt stora problem kommer när bilen står över natten. Däcken blir kantiga av marktrycket och det tar minst en mil på landsväg för däcken att bli varma och runda igen. Problemet finns både på sommar och vinter.

Talat med en kollege i Kättilstorpklubben, som kör Wrangler och Boggers, han har samma problem…

Inga däck som jag rekomenderar att köra på landsväg med. Mina hamnar på lerbilen istället…