BJÖRNÅS TRÄNG BANNA I HALLAND
Björnås trängbanna är öppen sista lördagen i månaden. De skulle va kul om de kom mera volvo valpar ditt för nu är de mest land rover freak som kör där… (inget fel på Landrover freak) Väg beskrivning ditt kör av E6 avfart tvååker 1,5mil söder varberg. Kör in mot tvååkers samhälle då får du statiol tapp på höger sidan ,kör ca 300m till så ser du en rondel sväng vänster där de står Sibbarp kör ett par km till så får ni en lång uppförs backe när ni uppe för denna backe står de skylt höger Björnås kör på denna väg ca 6Km så ser ni en liten vit skylt trängbanna på höger sidan mvh DEFENDER
fan vad jag stavar fel men ni förstår nog

Har du några bilder därifrån eller har dom kanske till och med en egen sida på Internet?
// staffan
Hej… staffan du kan söka på Björnås så får du upp olika bilder från denna plats va jag vet så har dom ingen hemsida. Jag har precis köpt digitalkamera så jag ska ta foton över delar av banan nästa trängträff sätter då in dom på mina bilder mvh Defender
jag ska på björås träffen 25 feb 2006
så det är denna helgen som kommer altså den 25:E som det är träff då?
Går att få vara med att köra vi är ett gäng killar som har några terräng bilar (volvo valp 903. en indisk terräng bil , nissan patrol, och en king kab)
kostar det att få köra ? mvh lennart
ja precis nu på lördag 25 feb kl10.00 brukar de börja köra där så är de fri körning skulle va kul om ni kom. jag vet inte va de kostar men ska kolla upp priset va tagsen sist jag var där kör mest i borås mvh fredrik
Ren besvikelse ringde ägarn av björnås trängbana för att fråga om priset. Då han sa att de har lagt ner trängkörningarna slutet på varje månaderna men att peter öjerskog hade hyrt bana 3 gånger detta året första träffen 1april och priset är 300 kr för 6 timmars körning. Personligen tycker det väldigt dyrt för den lila banan
Ja det är ju rätt dyrt faktiskt vi är några kompisar som började köra hemma hos mig på en bana vi gjort och nu blir vi bara fler och fler grannen skaffade bil nu med och vi har byggt banor att köra på kors och tvärs börjar nästa bli för många nu i och med att ja man får ju inte haha. dåligt med terräng banor här nere i skåne ju…. bor strax utanför båstad
okej! va trevligt med egen bana har ni sur hål så ni kan smutsa ner era bilar. skulle va kul o träffas med jeeparna och grilla vid nån sjö eller havet. hörde att man fick köra ner fordonet på en skreastrand (Falkenberg) och köra på sandstranden verkar kul……
jupp har några stycken sur hål det är ju det som är roligast hehe jupp de har så att man får köra längst stranden i melbystrand inte långt ifrån där jag bor håller på att fixa min bil just nu min 903:A en drivaxel har gått av så står stilla just nu.
Ja vi får ha en träff hade varit kul ju håller på att starta en klubb just nu med några kompisar som med kör så blir det lite mer legalt att köra som vi gör inga stora banor men räker till för att ha helskoj en dag ju;)
nu är de träff med peter öjerskog i björnås den 1april vi syns
mvh defender