Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikett: storvalpar-c300-serien
Läst 881 ggr
DEFENDER
0

När kom den första tgb11

Kompisen ägde volvo tgb11 från 1971 de va protyp enligt honom.indredningen var lik urvalpens gamla instrumentering  någon sa att axlarna var ej samma som satt på dom nya 11bilarna  min fråga är fanns de äldre tgb11 än denna årsmodel och va var de portalaxlar på dom gamla med?FundersamGlad

Lars
0

TGB11 kom -75, volvo tillverkade endast några få av prototyperna du pratar om. Det var en blandning mellan valpen och det som skulle komma att bli tgb11.

Har din kompis kvar prototypen? 

/Lars

DEFENDER
0

NEJ!Men denna bil står i varberg jag tror den är  till salu . Fast de sitter opel turbo diesel i den så den går väll lite snålare jag kan kolla upp reg nr om du är intresserad av den mvh defender

Lars
0

Det skulle vara intressant att se bilder av den.

DEFENDER
0

ska se om jag kan fota ett par bider på denGlad

evolution
0

hej defender tgb med dieseln pris+ mil +tel till polaren

sos
0

Kolla mitt inlägg om C303 prototyp…där fanns en länk till POFF i Piteå…där står en C303 prototyp…nr2 ? hyfsat många bilder.

evolution
0

hej sos har du kvar xak 830 ?

sos
0

Jodå…

Och den är fortfarande till salu…det blir för mycket att ha omvårdnanden av två…de förtjänar odelad omsorg/kärlek…att dela tid mellan två kärlekar (hur man nu kan ha det?) fungerar aldrig.

Lite synd att den saknar snökedjor, bogservajer, sprinten fram och någon "torex-panel" invändigt samt att förarsätets galon spruckit på sidan (ej där man sitter)…rost finns knappt -ytrost vid batteriet. 

Att ha den som reservdels-bil är otänkbart så fint skick som den är i…förmodligen skulle jag bli strypt av övriga ägare - så gör man bara inte …tänk att jag ens vågade skriva det Fot i munnnen

evolution
0