Vill inte gå rent när den blir varm!
Har ett problem på min Valp 903 -67 med Volvo B20 motor.
Den vill inte gå rent när den blir varm, och är mycket svårstartad när den stått ett tag efter att man kört. Vad kan det bero på?
Har satt dit en B20 motor, som har förgasren på sidan (tillskillnad mot orginal) Men det är väll många som kör med dessa motorer. Och plattan mellan förgasare och insug sitter där.
När man kör väg märks det inte, men i terrängen och när man kör sakta på väg så märks det att den börjar bluddra, precis som att den inte får tillräckligt med bensin.
Har båttank istället för orginal, men det har ju fungerat förr.
/// joel
Har du tillräcklig luftning i tanken???
finns det olja i förgasaren??
om det är en stromberg är membranet helt???
Eftersom problemet är värmeberoende eller kommer efter en tids körning tror jag felet ligger i tändsystemet.
Känner igen problemet och då var det kondensatorn som behövde bytas!
Skall alltid bytas samtidigt som man byter brytare det är en billig detalj som kan ge luriga problem.
mvh Lars

Kan även vara tändspolen, svårstartad när motorn är varm.
Min c303 är precis tvärtom ,den går orent när den är kall.Påminner om en tvåtakts motorcross innan den blir varmkörd,svag och hostar å fräser.Men sen går den utav bara den.!

Min röst går åt tändspole.
Samt axx-pump eller membranet och olja i förgasaren.

Luftning till tanken finns det, luftskruven på tanklocket helt öppen.
Olja i förgasren finns det oxå.
Membran i förgasaren? Hmm var sitter det? och hur kollar man det?
Då är det bara kondensator och tändspolen kvar, enligt ovanstående inlägg. Har en 202 oxå som jag kan låna tändspolen av och se om det hjälper.
Du skruvar bort dom fyra skruvarna på ovansidan av förgasaren. Därunder sitter membranet. Kolla så att det är helt. Kolla så att du vänder det rätt när du skruvar tillbaka det. Det finns en liten klack på kanten av membrandet som ska ligga i ett hål i förgasaren.