Kopplingsbyte
Jag har planerat ett kopplingsbyte i helgen och jag bara undrar om det är något speciellt man bör tänka på, då jag aldrig har bytt koppling på en Volvo innan….
Har bara kopplingen kvar sedan är Valpen så gott som klar för besiktning, så jag undrar förövrigt bara om det är någon som vet när i April träffen på Bröt, i Borås,är?
tack på förhand!
//jocke

Hej! det är ju så man vet inte hur bra den är som frågar . Kolla att centrum lagret som sitter i vevaxel är ok eller helst montera ett nytt, vänd inte lamellen fel samt byt urftampningslager och smörj inte delarna för mycket så detkan komma på lamellen.sen ska lammelen löpa lätt på ingåendeaxeln .
trevlig helg Dogge
Tjena Jockum. 1april kl 9.00 är de träff på bröte i borås de är Team viken som håller i trådarna vi syns där om du kommer mvh Fredrik

tackar för svaren…. uttrampningslager är också inhandlat, så det bli la att byta det också. Var inne på Borås Jeepklubbs hemsida och kollade också. Det är en träff den 22 April, vet inte om jag hinner få klart bilen till den 1 April. Men på de flesta träffar vill ju de att bilen ska vara besiktigad, hur fungerar det med alla "hemmabyggen" som inte går att besiktiga?
//jocke
brukar inte va några problem se till så den är försäkrad bara mvh defender