Var köper man färgen?
Av svaren på min fråga tidigare i våras tror jag mig vara säker på att jag skall ha tag på färgen Wedevåg 325H Olivgrön. (Orginallack på RAPTGB 9033.) Men VAR får man tag på den? Sökt lite på nätet och ringt till några firmor men ingen har någon aning.
1. Är det någon som vet var man kan köpa den?
2. Vad är det för nackdel att låta en firma blanda en färg ifrån ett färg prov (av lacken som finns på valpen) om de kan få till samma nyans och matthet?
3. Hur många liter på ett ungefär krävs det för att lacka en hel valp?

Tjena.
Jag köpte 325H av miloverkstaden här i Umeå för några år sen. Inga problem, bara att beställa och vänta nån vecka. Vill minnas att de kostade 300-400:- per 4-litersburk. 4 liter borde räcka för en täckt valp tycker jag. Prova att ringa nån miloverkstad nära dig och hör.

2l färg räcker bra för en täckt valp om du sprutar den. räkna med det dubbla om du penslar eller rollar. att tänka på. Jag köppte matt grön färg genom kontakter så kallad antiradar färg matt grön. jag lånade ut burken till en kamrat som skulle bättra sin valp. och döm om våran förvåning då den blev blank. jag tog tillbaka burken och blandade lite i sprutan och testade och då blev den matt och fin. så en del sorters fär blir blank av att penslas och matt av att sprutas. så testa på en liten bit innan du målar hela bilen.
Läsa artiklen här på volvovalp
http://volvovalp.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=a9728607-9758-478e-a956-0037e294b93a
Där fins länk till återförsäljare, men jag funderar på om det inte är 326H du är i behov av då militären har bytt till denna
Ni måste röra ordentlig annars blir färgen blank
Jo militären har BYTT till 326H. Men jag vill ha orginal färgen på min valp. Såvitt jag förstått är det på en RAPTGB 9033 '67:a 325H. (stämmer inte det?)
Jo, ja har även läst artikeln men den innehåller ingen info om 325H eller var man kan köpa färgen. (vad jag kan se…)

Jag köppte min färg på färgforum i södertälje dom blandar färgen åt scania till millitärbilarna. du kanske kan höra med dom om dom har något recept till den äldre färgen?