Försäkringar?!
Tänkte fråga men oxå ge lite info och erfarenheter angående att trafikförsäkra valpen (9033)
Besiktade min gröne vän i torsdags (stått i en lada i 6 år sen senaste bes men gick igenom med blankt papper :)) och ville givetvis försäkra och ställa på den.
Länsförsäkringar skulle ha 1834 kr för enbart traf.f. När jag påpekade att det var en sk Entusiast/veteran-bil så sa hon att hon inte kunde tänka sig att man kunde ha valpen som entusiast bil.(!) Hon var mycket tveksam till om länsförsäkringar skulle godkänna det men jag kunde ju ansöka om jag ville…
Jag ringde sedan till Trygg-Hansa. När försäljaren där hörde att det var en valp jag hade sade hon direkt "Den kan du få entusiastförsäkring på, det kostar bara 524 kr helåret" (traf.f.). 30 sekunder senare var valpen försäkrad utan ansökningar eller ngt annat krångel.
Någon som har några andra erfarenheter angående försäkringar?

Det verkar som trygg hansa är de enda som vill ha våra pärlor,,,
min tgb20 ville länsförsäkringar ha 6240:-/år i trafik,,,
TH ville ha 2200:- för helförsäkring,,
När den blev reggad som lätt lastbil kostade den 1370:- helförsäkrad,, 
//Danne

även om det går att hitta skapliga försäkringar så tycker jag att det blivit dyrt ändå. jag kommer i håg då min kostade 420 helår/halvförsäkring. nu skiter jag i att ställa på den då jag kör så lite, jag tar den på släp ut i skogen,, men det är ju ändå lite tråkigt att inte kunna åka ut spontant å handla en glass.
Det kostar att ligga på topp, och det verkar inte bli billigare med tiden 
Men satans skatt på försäkringen. Morr!