Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettreparation-renovering
Läst 2646 ggr
willysvalp
0

Fästen bladfjäder?

Hej..

På ena änden av fjädern sitter det bara en genomgående skruv men på andra? de två järnen är vel bara ditpressade eller? hur får man isär det? måste man ha en press eller lämna in den på nån verksta`?

//jocke

TESSiER
0

Järnen (hänken) sitter ihop med två skruvar. Har för mig att fjäderbultarna är konade, så bort med skruvarna och smörjnipplarna sedan lite lagom med våld.

willysvalp
0

Nej tyvär.. det är inga skruvar på den sidan.. det sticker bara upp en fettnipel..det värkar vara ett litet problem i alla fall.. ska försöka få in en bild imorgon..

willysvalp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hittade jag en..

TESSiER
0

Sådär skulle jag inte våga köra. Du ser dom två hålen i hänkena, där ska det sitta genomgånde skruv.Hur ser det ut i andra änden av hänkena, där dom sitter fast i bilen?

Jag skulle palla upp bilen och peta in ett spett imellan hänkena och bryta lite medans någon slår med slägga på hänket. Alternativt försöka få dit en avdragare.

Hämta rephandboken och reservdelskatalogen till 903an här  så får du se hur det ska se ut.

// Stefan

willysvalp
0

ok.. det ser lika dant ut i båda ändarna av hänken.. så det är inte orginal alltså?.. det är ett jävla glapp i sidler på dem.. 2cm kanske.. jag kan tyvär inte gå in på lenkarna.. det händer ingenting.. har hämtat acrobat reader ,, det du sa att jag skulle hämta en gång men det funkar inte att gå in på dem..

TESSiER
0

Högerklicka och spara till din dator, fungerar säkert bättre då. Inte alltid som acrobats plugin fungerar till 100%

willysvalp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jonu fungerar det.. så det ska bara vara en skruv i varge ända av känken då..

jag bara slog till känken så flög skiten bort.. den var i skruvad i ramen eller fästet..

TESSiER
0

Du gängar in fjäderbultarna i fjädern och öglan i ramen. Lägger dit korkpackningarna. Sätter dit hänkena, en på var sida. Två genomgående skruvar i dom två hålen i plåten, så att du drar ihop dom mot varandra. Klart… Kommer jag ihåg så fotar jag min i morgon när det är ljust ute.

willysvalp
0

tack nu har jag begripit.. hittade bilder i handoken också.. Glad

TESSiER
0

Perfekt, då behöver du mao inte någon bild :)