Valp-fråga...
Ikväll visade dom filmen Sjön på TV3. Är den en Volvo Valp som Regina Lund bränner omkring med i hela filmen? Hur kommer det sig att hon körde fast vid ett tillfälle?
:)
Mvh // Staffan
Nä, det är en terrängbil 11, efterföljaren till valpen, ibland kallas den för "storvalp"…
Jag antar att hon inte visste hur man kopplade in 4hjulsdrift och diffspärrar.. :)

Hehe… :)
Är det svårt att köra Valpen förresten? Det skulle vara riktigt kul att provköra en någon gång i livet - även om man aldrig kommer äga en egen.
// staffan
Inlägget borttaget av skribenten i protest mot oväntad, oanmäld och oönskad reklam

egil
Jag tror dig - det verkar riktigt skoj!
> Kom med EN vettig, godtagbar anledning till att du > INTE skulle skaffa dig en Valp, så skall jag kullkasta > samtliga dina betänkligheter så du lägger dig till > marken och kvider om nåd.
Jag bor i Stockholms innerstad och skulle få rätt svårt att hitta parkeringsplats med en så stor bil. Och ifall man vill ha en garageplats här så kostar det 3200 kronor i månaden. För en vanlig personbil…
Duger det som anledning? Eller borde jag kanske flytta ut ur stan för att få förmånen att skaffa en Valp? :))
// staffan
Du kan ju alltid torrköra den på datorn, testa TGB 11 simulatorn hehe.
Finns att ladda ner här:

Okej, jag erkänner egil, jag har blivit intresserad av Valpen på riktigt. Tycker att det verkar vara en störtskön bil att köra!
Det bästa jag vet så här på hösten är att plocka fram motorsågen och fälla några träd, och sedan sitta där vid elden och grilla korv och dricka öl. Något säger mig att Valpen skulle kunna fullända den bilden… :)
Kan denna läggning/dragning möjligtvis ha med mina norrländska rötter att göra? Mamma kommer från Överkalix och pappa från Övertorneå…
// staffan
ps. Tack kjelle för länken, den hade jag missat!
#4 kolla in denna bruden hon bor stockholm rattar omkring i volvo tgb11 de kan man kalla tuff brud www.dintavla.se