Volvo Valp iFokus

Volvo Valp

Etikettövrigt-valprelaterat
Läst 1170 ggr
Loffe
0

RadioTGB eller TGB

Går i tankarna att köpa en TGB11. Undrade således om någon hade några tankar eller/och erfarenheter om finesser, skillnader och nackdelar med en RadioTGB11. Har lite dålig koll på inredningen på en sådan då jag aldrig uppmärksammat denna. Hur skiljer den sig? Går det att få tag på radioutrustning (utan att stjäla från armén) för en eventuell renovering.

Andra tankar om ett inköp är även uppskattade!

VARBERGARN
0
crc5-56
0

&fungerade radioutrustning går att få tag i ja..

leo-
0

om jag kommer ihåg rätt så ser den ut såhär

gå in via bakdörrarna på sidan och sätt dig tittande framåt. Då har du ett litet skrivbord i mitten och radioanläggningarna på sidorna. ovanför skrivbordet har du en skjutlucka till föraren jag kommer inte ihåg om det var ett helt säte som du sitter på och om det fanns radiohylla ovanför skjutluckan

radioutrymmet är skiljt från bakdelen och man kommer bara in därbak genom bakdörren 

ett litet försök att förklara med ord var jag tillbringade 7.5 mån av mitt liv för länge sen

Chrilled
0

radio tgb11 vetetusan om det funnits nån. radiotgb13 däremot finns det ett gäng och de brukar vara rikligt utrustade ´med div sambandsprylar därbak.

/Chrille

tg1111
0

Ja det finns en som heter Radioterrängbil 1112. Och det finns militär radioutrustning att köpa.Har köpt RA135 o RA145 mm.

leo-
1

kolla på soldf där finns den

vi kallade den radio11:a 

det fanns ett par specialare på den Kabelluckan till högantennen har jag för mig satt mellan förardörr och bakdörren sen hade den avgasförlängning en ledad (duschslang) som man fäste längs med taket för att kunna sitta i bilen med motorn på och snacka radio

mattias
0

jag har en radio 11 och det är en tre-sits där bak.jag har hivat ut alla skåp och tillhörande kablage för dessa var avklippta här och där.ett plus är att det sitter en kraftigare generator i radio 11,an. den har jag renoverat för 500 spänn inklusive arbete och tog samtidigt bort en hel hög med kablar och laddutrustning.Han som fixa den sa att det fanns ett kit för ombyggnad till dränkbart utförande .det lät intressant ,men jag fick höra det för sent.En annan sak är att radio bilen inte har körts lika hårt i terräng,den står ju oftats still på någon plats.

clas1113
0

På radio 11:an är det tjockare underredsmassa för att få den lite tystare samt att den har radioavstört tändsystem och en 70 amp generator. Jag har både 11 och 1113 och man märker skillnad på ljudnivån. Mycket beror nog på den isolerade väggen mellan förare och radioutrymme samt minskad resonans pga utr.